Wednesday 1 August 2018

Contoh soalan psikometrik SPA 2018

Aku nak share beberapa soalan sebenar ujian psikometrik spa yang aku pernah jawab. Kalau ada yang sesat jumpa blog aku ni, awak orang yang bertuah sebab dapat free ilmu ni. Here we goooooo!


1) Dalam turutan nombor 2,3,5,8 ... , apakah nombor yang ke 7?

a. 12
b. 17
c. 23
d. 24

2) Sulaiman boleh menyelesaikan 5 soalan matematik dalam tempoh 7 minit,berapakah jumlah soalan matematik yang boleh diselesaikannya dalam masa 1 jam?

a. 42
b. 43
c. 44
d. 45

3) Dari nombor 1 hingga 30. berapakah blangan digit 2?

a. 11
b. 12
c. 13
d. 14

4) Saya seorang sangat sistematik dan teliti.

a. Ya
b. Tidak
c. Tidak pasti

5) Jika saya merendah diri, saya akan dipandang rendah.

a. ya
b. tidak
c. tidak pasti

6) Saya boleh menguruskan pesakit kanak-kanak dan orang dewasa.

a. ya
b. tidak
c. tidak pasti
d. saya tidak ambil kisah


25 comments:

  1. Sis soalan no 2 jawapan sis apa ya😂😂

    ReplyDelete
  2. Sis..Soalan no 3 ape ye? macam mane nak buat kiraan Nye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti saya buat pasal entry berkaitan soalan tu ok :)

      Delete
  3. Sis..ape jwpn soaln yg petama ye?😁,

    ReplyDelete
  4. Hello apa lg soalan math yg sis igt2 ,almklunlh saya ni lemah math hihi

    ReplyDelete
  5. So soalan math tu soalan pt3 la kan sis

    ReplyDelete
  6. SoalAn no.6 tu confius btl...
    Jwpn A atau D??

    ReplyDelete
  7. sis,soalan matematik ada brapa soalan?

    ReplyDelete
  8. Mcm mne nk buat soalan no 1 tu sis. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh rujuk entry saya yang seterusnya,ada entry khas untuk jawapan matematik.

      Delete
    2. boleh tahu mna entry yg seterusnya

      Delete
    3. Boleh tengok entry "Jalan kira untuk soalan maths"

      Delete
  9. Sis, no 4 tu jwpan diaa apa 😅

    ReplyDelete
  10. Terima kasih kepada pemilik blog ini. Doakan saya supaya saya pun dapat utk jawatan ppk ini.Amin

    ReplyDelete
  11. Terima kasih kepada pemilik blog ini. Doakan saya supaya saya pun dapat utk jawatan ppk ini.Amin

    ReplyDelete
  12. Terima kasih kepada pemilik blog ini. Doakan saya supaya saya pun dapat utk jawatan ppk ini.Amin

    ReplyDelete
  13. Status aaya sdh melepasi syara utk jwtn pmbntu awam h11..lpsni kena tgu lagi trikh utk ujian on9 ..harap sis dpt kongsi lbh byk lagi contoh soalan maths sis...sbb senang nk ulangkaji🤗terima kasih

    ReplyDelete

Pengambilan Baru Pembantu Perawatan Kesihatan U11 2020

Hai Assalammualaikum! Lama gila tak update blog tersayang ni! Busy kerja sampai terlupa pulak nak update blog. Straight to the point, aku na...