Thursday 2 August 2018

1st entry : Pembantu perawatan kesihatan u11 2018

Harini, 1 Ogos 2018 ... aku create blog untuk aku share pasal pembantu perawatan kesihatan. SInce aku godek-godek google, tak ramai pun share pasal jawatan pembantu perawatan kesihatan U11 ni. So aku create blog ni & aku share apa yang aku pernah lalui sepanjang aku apply SPA,lagi-lagi jawatan ppk ni la. Mana nak tahu kalau ada orang sesat terjumpa blog aku, then dia tahu la serba sikit pasal PPK U11ni.

Recently, aku buka akaun SPA,sebab aku nak update emel.Then firasat aku macam nak check dekat status jawatan yang aku isi selama ni....bila dah check,rupanya status untuk jawatan ppk aku naik  melepasi syarat-syarat semasa. Okay, ni dikira kali kedua aku dapat ppk...kali pertama apply jawatan tersebut...masa tu tahun 2015, then aku pergi interview & dapat calon simpanan, but unfortunately aku tak ada rezeki untuk diserap sebagai lantikan tetap. 

So, ni iklan vacancy for ppk tahun ni :


Untuk tahun 2018 ni, KKM perlukan 2446 kekosongan ppk. ramai jugak. aku rasa 2446 ni termasuk sekali dengan calon simpanan. zaman aku dapat temuduga ppk dulu, kekosongan hanyalah 420
[if im not mistaken]


Okay, yang ni pulak aku punya status semasa aku untuk jawatan ppk u11 :




Aku check status masa 1 Julai bulan lepas. Bila dah melepasi syarat ni, tak CONFIRM LAGI UNTUK DAPAT TEMUDUGA . Kenapa aku cakap macam tu? Next entry aku explain pasal benda ni.


2 comments:

  1. hye awk,nk tnya awk ada kne jawab ujian psikometri x utk ppk u11 ni? ade tips?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai, maaf ya saya baru perasan komen awak ni + sorry sebab respon lambat. Ya saya dah pun jawab ujian tersebut. tipsnya? Jawab jujur & pastikan jawapan awak jawab tu konsisten.

      Delete

Pengambilan Baru Pembantu Perawatan Kesihatan U11 2020

Hai Assalammualaikum! Lama gila tak update blog tersayang ni! Busy kerja sampai terlupa pulak nak update blog. Straight to the point, aku na...